søndag 4. januar 2009

2009

Det er med en viss ydmykhet jeg ønsker et nytt år velkommen. Et år fylt med muligheter, drømmer og håp. Samtidig et år som har gått og med tanker på om jeg greide å gjøre det maksimale ut av det året. Sannsynligvis gjorde jeg ikke det, men hvem gjør vel det? Skulle kanskje være noe mer overbærende med seg selv når det gjelder egen vurdering? Liten vits i å slakte seg selv fullstendig,det er vel nok av andre som kan tenke seg den jobben. Men at det absolutt er rom for forbedringer er det ingen tvil om!
Promise to self: skal gjøre så godt jeg kan....
På utstillingsdommerfronten blir det noenlunde stille på vårparten. Såvidt jeg per i dag har oversikt over skal jeg ikke dømme noenting før retrievere på Sunnmøre i slutten av mai. Juni er stappfull, juli har jeg en engelsksetterspesial, august har jeg fredet i år. Jeg kjenner at jeg er for gammel til ikke å ha noenlunde sammenhengende sommerferie lengre, så i år tar jeg jammen 4 uker i ett. Det skal bli så deilig det! Ellers gleder jeg meg til å dømme i Irland i oktober og Sverige to ganger i høst. Høres ut som om det blir nok,lell. Ellers håper jeg på et par valpekull i år-det gleder jeg meg veldig til- og det krever selvfølgelig sitt. I tillegg er det styrevervet i NKK som skal skjøttes, et hus som dessverre ikke er av en såpass husmormessig standard som ønskelig, og for ikke å forglemme en jobb som krever sitt mellom klokka 8 og 16 uka gjennom. Skal tro om medlemsskapet på treningsstudioet lar seg utnytte noe bedre enn det som er tilfelle i dag? Med tanke på at jeg liker å sove 8 timer hver natt ser jeg at det kan bli vanskelig.
Apropos valpekull- den første tispen som står for tur nå er NUCH Eyecatching XLNT. Hun er 3 år,ble champion i 2008 og er en hund jeg har sånn sansen for. Hun er ei lita tispe,med et vakkert hode og en velkonstruert kropp. Hun har verdens beste temperament, det er bare en fest å ha henne med seg på samme hva. Aldri sur, bare vennlig og snill til alt og alle. Siden hun var valp har hun bodd hjemme hos Arve forvert, og han har gjort en superjobb med henne. Dette er hennes første valpekull. Hanhunden vi har valgt heter Mallorns Romeo, bor i Rovaniemi og er en flott kar. Jan-Petter kjørte trøstig avgårde 120 mil for å parre hund, og 120 mil tilbake i november- det var visstnok en laaaang biltur.....La oss håpe det blir resultater av all kjøringa!

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden