tirsdag 25. november 2008

Jeg har lest at det er en stor fare for å bli overtrent, så derfor har jeg tatt det veldig med ro etter helgas skiutflukter. Jeg prøver å hvile meg i form nå, tenker jeg.
Skuffelse: Yanabelle er tom- så det blir ingen førjulsvalper på oss denne gang. Men takket være hennes utrolig samarbeidsvillige eiere, Terje og Berit prøver vi ufortrødent om igjen neste løpetid.
Lyspunkt: "Den Sorte Perle"- NUCH Eyecatching XLNT har fått løpetid og skal parres med det første. Den utkårede heter Mallorns Romeo, en riktig kjekk kar fra Finland. Jan-Petter reiser med henne neste uke, så får vi bare håpe det beste...
Er i rute med julegavene forresten- og veldig kry for det. I år er det meste handlet på nettet, hvilket passer meg utmerket. Ikke har jeg tid, og langt fra glede av å renne rundt i butikker nå.
Torsdag reiser jeg til Oslo etter jobb for et NKK-møte, og allerede dagen etter er det ny Oslo-tur, helgamøte i Retrieverklubben. Mitt program er i grunnen besatt sånn for det meste.
I presentasjonsrunden av hundene vil jeg i dag presentere kjekke Peter- NUCH Eyecatching Working Class Hero. For øyeblikket husets eneste hanhund,men dette vil nok rette seg med tida. Jeg foretrekker egentlig hanhunder, jeg opplever dem som gladere,jevnere i humøret, barnsligere kanskje? Og rekk opp hånda alle som tenker at sånn er det kanskje hos menneskearten også.... I hvertfall- Peter er en glad gutt med mange egne meninger. Disse egne meningene arter seg slik at han liker å ta seg en tur på egen hånd når vi er på tur- men han dukker alltid opp igjen. Han elsker å trene, og med eksperthjelp fra vår venn Trond har han oppnådd 1. premie i begynnerklasse på jakt i år, planen er å få en premie i åpen klasse etterhvert. Utover jakttreninga er han alment lydig og hyggelig, drar ikke i båndet, kan legges igjen løs overalt og er ukomplisert å ha med på alle ting. Det er så gøy å gjøre ting med ham som alenehund, han fryder seg så åpenlyst over å få all oppmerksomheten. Peter er eksteriørt en røslig og vakker kar som raskt oppnådde sitt utstillingschampionat. Etter en runde med reveskabb for et års tid siden fikk han bare flekker i pelsen og har derfor ikke vært utstilt på lenge. Håper dette ordner seg, han elsker å vise seg fram og er en fryd å ha med.. Han er far til noen valper etterhvert som ser ut til å ha arvet sin fars livsglede og humør. To valper fra vårt eget kull med ham ble NUCH kun 2 år gamle. Sånn, der ble dere kjent med Peter!

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden