søndag 23. november 2008

Vinter i skogen

Det er det jamen! I mer urbane strøk i byen er det mildt og slaps, her er det masse snø. Dette er hva jeg gjorde lørdag:
- skitur med hunder. (Merker jeg blir litt sånn småkry av å litt sånn henslengt sier "skitur". Faktisk er det mer skilabbing,men dog!)
- Full rengjøring av stua innbefattet ommøblering. Gubben banka matter.
- Flidde hos hønsen med nytt strø. Hønene nekter plent å gå ut i snøen så det krever mer rengjøring når de er inne hele tida. De legger ufortrødent egg.
- Hjalp til i 70-årsdag til min venn Bjarne. Stor moro.
Søndag::
- Tror du ikke jeg var på ski igjen? Dette nærmer seg vane!
- Lite annet,bare går her og tuller rundt. Burde gjort både det ene og det andre,sikkert. Får se hva jeg gidder.
Tenkte jeg skulle presentere hundene vi har her hjemme fremover. Den som uten tvil må åpne ballet er den ubestridte dronningen, Unni - Eyecatching Undurraga. 5 år gammel sort tispe som få utenfor huset egentlig kjenner ettersom hun ikke har vært på utstilling. Som valp skadet hun en bakfot,og denne ble aldri helt bra. Innimellom er hun stiv i beinet, men det går fort over. Hun har operert bort livmora etter en livmorsbetennelse så noen avlshund er hun heller ikke. Men det har aldri vært noe tema om hun skulle være her eller ikke. Hun er min skygge og stadige følgesvenn, den hunden som ser på meg som sitt store idol og som hver natt sover ved siden av min seng. Snorker som et mannfolk! Tolererer ingen slinger i valsen av andre hunder og holder veldig orden på flokken. Et vidunder å plassere masete unge hanhunder sammen, hun bare setter blikket i dem og dermed er de som lam. Veldig lydig overfor meg, hun kan ligge løs utenfor en kafe uten å ense andre folk eller hunder, går fri ved min side så lenge det blir krevd, stikker aldri utenfor gården. Hun er en perle.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden