torsdag 11. desember 2008

Full vinter

Her oppe i marka er det skikkelig kaldt for tida. I morges var det 13 kalde da jeg dro på jobb, og det biter bra. Lar det stå på ovn inne hos hønene, når vannet fryser hos dem må det være kaldt å være høne!
Snakket med yngste sønnen forleden, han er i Syden sammen med sin far. Koser seg i varmen, forsto jeg. Nesten så jeg fikk lyst til å reise sørover et øyeblikk- helt til jeg kom på at sol-og badeferie ikke akkurat er min cup of tea for å si det mildt!
Bikkjene koser seg verre i snø og kulde. Gamle Hugo labrador som er her mens tidligere nevnte sydenturist og eier er borte, vil ikke være for lenge ute,merker jeg. Mulig han begynner å kjenne seg litt stiv og støl med alderen. Han ligger for det meste og drar seg oppi dynene på gjesterommet og ser rimelig fornøyd ut. Det kan jo være tidspunktet å presentere ham nå da: Hugo heter NUCH Mambrinos Hugo Boss, og har nettopp fylt 10 år. Han har alltid vært en stor og vakker kar,ble raskt champion i likhet med de fleste av sine søsken. Han er blant de hundene som ikke passer som flokkhund. Han er aldri sur,men foretrekker å trekke seg unna de andre hundene, la seg gjerne i gangen for seg selv og oppsøkte ikke de andres selskap. Så da Birger ble uten hund for lenge siden,fikk Hugo flytte dit, til begges store fornøyelse. Han er veldig rolig nå,men som unghund kunne han være riktig så barnslig og vilter og dette ser jeg han har overført til sine barn.Han er KOLOSSALT glad i mat, og ser sulten ut hele tida. Tror han synes han får alt for lite næring her hos meg! Han er en stor sjarmør...

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden