mandag 11. mai 2009

Planer,planer

Det er jeg god på. Legge planer og lage lister. Det kan derimot skorte på gjennomføringa, jeg er derfor avhengig av noen sammen med meg som kan hjelpe meg å få ned alle ballene som svever der oppe. Planene nå er av mer praktisk art, som å beise ferdig huset (Takk til Gunnar valpekjøper som ordner den biffen) ordne med inngjerding av tomta (her blir nok Jan-Petter ytterst viktig) samt reise til Sverige for å kjøpe et lass med hundegård (igjen Jan-Petter...) Men det blir bra, og hadde ikke planlegginga vært i orden hadde vel resten ikke blitt noe av? Sånn småplukk som beskjære bærtrær,flytte rabarbraen og rydde skråningene skal jeg vel greie på egen hånd.
Jeg har ambisjoner om å få tatt kvalifiseringsprøve med Agnes i løpet av de nærmeste ukene, slik at vi får delta på jaktprøve i år. Sjelden har jeg hatt en smartere hund, så om vi ikke får til dette, kan jeg kun skylde på meg selv. Det er i tillegg sesong for å melde på utstillinger nå, så i løpet av uka skal Agnes og valpegutta meldes på til 2x Oppdal samt 2x Trondheim.
Ellers er jeg instruktør på dressurkurs igjen, og har til uka kveld nr 2 med en trivelig gjeng deltakere. Kun tisper denne gang, det er sjelden! Og deilig-faktisk så er det slik som i skolen at unge gutter bråker mer enn unge jenter!
Trivelig at Jørgen kommer hjem for noen dager igjen. Det er så rart med det,selv om gutta er 27 og 25 år,er de fremdeles mine "små" gullgutter....
Svigermor Else fyller 87 år søndag 17.mai, regner med det blir en form for markering av en sånn stor dag. For min del kunne all feiring av samme hva foregått foran et bål, jeg er fryktelig glad i sitte foran et bål. Om maten smaker brent og alle klær lukter bål er det like stor stas.
Neste helg skal jeg dømme på utstilling i Ålesund. fredag reiser jeg med Hurtigruta, og gleder meg voldsomt. Det blir første gangen for min del, og jeg innbiller meg at Hurtigruta i slutten av mai må være den ultimate sjøreisa. Min venn Arne tar turen sammen med meg, han skal også dømme. Vi får nok en fin tur!
*** *** ***
Så den obligatoriske boklista: I april ble det to bøker- tydelig at utesesongen har kommet.
Men de to var til gjengjeld verdt det
Per Olav Enquist sin selvbiografi "Et annet liv" var en stor opplevelse. Så velskrevet og fengende, en biografi med mange lag.
Noe helt annet var Arto Paasilinnas "Den elskelige giftblandersken" , så morsom,så finsk. Har lest annet av samme forfatteren, og ler meg ihjel av påfunnene hans. Begge bøkene anbefales!

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden