fredag 27. mars 2009

Snart helg!

Og bra er det. Hos oss går dagene med til hunder for tida. Valpegutta er nå snart 8 uker,og det merkes. Det er full fart innimellom, før de sovner som steiner. De bor på rom ved siden av vårt soverom, så heldigvis er de fredelige om natta. I det hele tatt synes jeg de har vært ukompliserte, frisk har de vært hele tida og det har mye å si. Og så bra de ser ut! Faktisk så bra at vi har bestemt oss for å beholde 2 av dem. Jeg har ennå ikke greid å finne ut hvem som skal flytte,men har heldigvis en uke til å bestemme meg på, da kommer Mads fra Tromsø for å hente sin valp. I ettermiddag får jeg hjelp av Anne og Irene til å fotografere valpene. Jeg kan forsikre dere som ikke vet det, at hundefotografering er en egen disiplin. Valpefotografering i særdeleshet. Vi har å gjøre med levende vesen som i løpet av et tidels sekund foretar en bevegelse som utgjør forskjellen mellom vellykket og mislykket. Jan Petter og jeg har gjennom åra forsøkt å utføre dette sammen,slik at en stiller opp og den andre fotograferer. Dette setter ekteskap på prøve, vi er bitre uvenner etter kun kort tid, det er ikke verdt det. Derfor ekstern hjelp. Kanskje jeg etterhvert får opp bilder på hjemmesida også? Ihvertfall på min facebookside, det er så enkelt å få til at selv jeg greier det.
I morgen drar Jan Petter til Sverige for å parre vakre NUCH Eyecatching Yanabelle med like vakre Annuals Trendsetter. Krysser fingre for at det går bra.
Jeg har så smått kommet igang med litt fornuftig trening av Agnes, har ambisjoner om å få tatt kvalifiseringsprøve jakt med henne i år. Hun er så lettlært og takknemlig å holde på med at jeg tror dette skal gå greit.Når hunder lever i flokk slik våre gjør, blir det en stor ting for dem å få individuell oppmerksomhet. Fremgang merkes fort,når motivasjonen for å lære blir såpass høy.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden