torsdag 29. januar 2009

Litt av hvert om litt av hvert

Man lister seg gjennom januar som best man kan. Sånn fra dag til dag virker det som om det ikke skjer stort,men en rask titt i almanakken viser at jamen blir det litt,lell. Bursdagene har kommet tett som hagl i januar:
Min kjære tante Åshild har fylt 80 år. Det er en fest å snakke med henne,hun har det så klart når det gjelder historikk og familie og hvem som er i slekt med hvem. Denne kunnskapen er noe vi mer eller mindre har mistet i generasjonene som kommer etter. Min søster Gry og jeg har et spesielt forhold til tante. Med begge foreldre i jobb, hadde vi den lykke å bli "sendt" til Ramsøya på sommerferie to måneder hver sommer. Der var morfar som spilte fele, der var hest og hesjing, søskenbarn og tremeninger, sene kvelder og morgener, ingen masing om vasking og tannpuss og bare voksne som ville oss vel. Det var sommerferier som sommerferier skal være! sukk.....
Så er det min gode venninne Brit Eli som utrolig nok rundet 65 forleden. Hun inviterte venner og familie til middag på thailandsk restaurant, vi hadde en megatrivelig aften.
Sist men ikke minst, fylte svoger Ivar 50 år i forrige uke. Hele family'n inkludert lillebror Tor som bor i Kirkenes tilstede (minus Jørges som er i Bergen for tida), det er alltid så artig å være sammen.
Ellers er det jo litt hund da- det har vært valpeshow på Flå med Rips som ble BIR og 3BIG. Fin trening for valpene disse valpeshowene, de må forholde seg til bikkjer,folk og trengsel. Rips oppførte seg som hun ikke skulle gjort annet, hun er det ingen problemer å ha med seg.
Den sorte perle, XLNT, er høydrektig og ser ut som en mindre tønne for tida. Hun er i kjempeform, så blid og aktiv og med en matlyst som en liten ponny. Jeg gleder meg til å se hva hun kan by på om noen få dager. Alt er klart nå,valpekassen er satt opp og alt i orden.
Agnes har løpetid, så Peter og Yakop er litt sutrete,men ikke verre enn at det er høyst overkommelig.
I går kveld var jeg i Oslo på hovedstyremøte, hjem ved midnatt. I kveld skal jeg være instruktør på dressurkurs, så det er absolutt ingen fare for å kjede seg akkurat.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden