lørdag 28. februar 2009

Lest i februar

Jeg, Engleby av Saul Sebastian Faulks. En roman som kan leses som en oppvekstroman fra det moderne England. Fascinerende og tankevekkende.
Meg eier ingen av Åsa Linderborg. Stor leseopplevelse. Både en bok om å vokse opp med en rusmisbruker og en knivskarp beskrivelse av det svenske klassesamfunnet. En bok som setter spor.
Ikke når det gjelder min datter av Jan Guillo. Jeg har lest alt (tror jeg) som Jan Guillo har skrevet og liker stilen hans. Lettlest, avslappende.
La meg synge deg stille sanger av Linda Olsson. Hm,ennå en svensk bok. Og nok engang en riktig bra bok som gjorde meg både trist og optimistisk på en gang. Anbefales.
Bly av Lars Saabye Christensen. Noe av det kjedligste jeg har lest. Ever. Kun ved oppbydelsen av mine største krefter kom jeg gjennom denne- og må tilstå at skumlesning ble løsningen innimellom. Stay clear!

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden