onsdag 15. april 2009

VÅR!

En ting jeg synes er rart,er at uansett om påska er tidlig eller sein, så er det da våren kommer. Tenk over det-det er sånn! Til og med oppe i Kvila er snøen på full retur,krokusen titter fram og hundemøkk fra vinterens unnlatelsessynder dukker opp. Så når andre startet hagearbeidet i påskedagene, har jeg hatt fullt opp med å holde hundemøkka ajour. Delikat? Nope!
Valpegutta Titus og Timon forgyller tilværelsen vår. Makan til herlige valper. Om natta ligger de i felles bur ved siden av senga vår, og har blitt veldig flinke til å si fra når de må ut. Den siste av velpene reiste hjem til Mads i Tromsø og bærer nå navnet Casper. Ut fra rapportene jeg får fra den kanten har de visst fått valpen sin- bare godord å høre. Og det er trivsel for den stolte oppdretter.
Yanabelles Sverigeturne for å date vakre Roger var vellykket i den forstand at parringene var fine. Så får vi se om det blir noe resultat i slutten av mai.
Jan-Petter og Peter tilbragte palmehelga på Fosen og jaktkurs. Veldig lærerikt og sosialt. Målet er jo å starte Peter i åpen klasse på jakt i år, så får vi se om kunnskapen strekker til. Vi skal ihvertfall ha det morsomt mens vi driver på.
Vi var en liten gjeng som dro over til Fosen en dag i påska også. Det skal lages stamtavlebok for labrador, og da er det nødvendig med fine bilder. Ola Lien Zetlitz sto for fotograferingen, og jeg fikk nydelige bilder av Yakop, Agnes og Peter.
I kveld skal jeg på dommermøte for oss eksteriørdommerne i Trøndelag, gleder meg til det. Alltid trivelig å treffe kolleger.
Oj,så må jeg fortelle mens jeg husker det- jeg planlegger å dra til Potomac (verdens største rasespesial) i USA til neste år og vil veldig gjerne ha med flere. Jeg har etablert en gruppe som heter "Skandinaver til Potomac" på Facebook. Tenk så moro hvis vi er mange!

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden